Indisk kvinna på vift

Slutspurten på jobbet. Ullis provar lite kläder i hopp om att hitta något som passar - FAIL. Jag tycker hon är fin i allt, men hon är så kräsen ;) Plötsligt ser jag att något glimmar till på golvet inne bland provrummen. Nått i rund form med orange färg. Jag pillar såklart upp detta ting och märker att det är lite klister på ena sidan. AHAAA, tänker jag och placerar såklart detta kastmärke mellan ögonbrynen. Det är ju där det ska sitta liksom, inte ligga på golvet och skräpa (men mest gjorde jag det för att Ullanbullan skulle tycka att jag var rolig).

Sagt och gjort.

En halvtimme senare är det dags för stängning. Så fort det är dags att dra ner gallret springer vi in och sätter på skiva 5, låt nummer 19. Alicia keys Empire state of mind. Ner med galler, stänga kassor, släcka lampor, larma på, ta kort kastmärket - NOOOOT.

Jag skuttar ner till tåget. Käkar en banan. Ler glatt åt alla människor som konstigt nog uppmärksammar mig extra mycket. Hoppar på tåget. Pratar i telefon. Och plötsligt ramlar det lilla märket bort från pannan och landar mellan mina fötter. Jag förstår att jag precis fått uppleva mina första och sista 15 minuter som indisk kvinna i hela mitt liv.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0